16.5.08

Monologul unui peste

Sunt un peste intins pe cuburi de gheata intr-un galantar. Nu ma asteapta o soarta prea buna. De parca pina acum, avind in vedere ca stau intins pe galantar, tare bine mi-a fost!
Acus, acus o sa-mi taie capul si o sa-mi scoata maruntaiele afara iar vreo gospodina o sa ma prajeasca in ulei si malai intr-o zi cu dezlegare la peste.

Nu stiu cum se face, dar chiar si in situatia complicata in care ma aflu nici nu imi mai e frica nici nu sunt trist. Mai degraba impacat cu ceea ce se intimpla. Chiar ma distreaza pustii care se uita curiosi la mine si spun “uau! ce ochi mari are pestioiu asta!”.

O sa ma curete de solzi si o sa-mi taie coada. O pisica probabil va fi foarte fericita la un moment dat…

Culmea, nu imi mai aduc aminte mare lucru de dinainte de a ma trezi inghesuit linga alti pesti in navodul pescarilor. Am ramas insa din perioada aceea cred cu o stare placuta, de implinire, de nesters.

Chiar daca nu ma pot misca iar branhiile imi sunt inecate de aer, simt urma binecuvintarii. In creierul meu, considerat de oamenii de stiinta cam mic, au ramas miscarile libere din apa, razele soarelui sub care ne adunam dimineata in apa mica, eu si cu tovarasii mei.

O sa ma intoarca pe o parte si pe alta in tigaie pina o sa ma rumenesc si o sa devin fraged.

Nu ma simt prins! Un pic imobilizat da, si pipait de cumparatori care ma cred mort si inert, dar in rest, totul bine. Nu ma intereseaza ce cred ei despre mine. Pentru ei sunt doar promisiunea unui prinz gustos…

Este totusi cel mai mare impas in care am ajuns in viata mea. Ia uite cum se joaca vinzatorul cu cutitul ala mare in mina! Am observat ca il foloseste sa taie capul pestilor pe care ii pune pe cintar inainte sa ii vanda.

Mi-e cam frig pe cuburile astea de gheata pentru ca eu sunt peste de mare, de apa calda. Dar e singurul lucru palpabil pe care il am sa imi aduca aminte de acasa, de apa limpede si de prieteni. E ceva.

Hopa! A luat vinzatorul cutitul si a pus mina pe mine.

Tigaie! Iata-ma-s! Vin!

1 Comments:

At 11:40 p.m., Anonymous Anonim said...

:|

 

Trimiteți un comentariu

<< Home